Ogólny schemat przenoszenia sklepu do chmury opisano już na stronie Shoper.pl w artykule Migracja sklepu z licencji samodzielnej na abonament, jednak zlecając te prace nam, możesz ten proces znacznie usprawnić – z tego artykułu dowiesz się dlaczego.
Analiza sklepu
Każdy sklep, który ma zostać zmigrowany jest najpierw przez nas analizowany. Sprawdzamy następujące rzeczy, które mają wpływ na wycenę i sam proces migracji sklepu:
- jaka jest obecna wersja sklepu
- czy były modyfikowane pliki licencji samodzielnej
- czy szablon jest poprawnie wdrożony i nie ma problematycznych modyfikacji lub dodatków
- gdzie zarejestrowana jest domena i gdzie hostowane jest jej strefa DNS
- gdzie obsługiwana jest poczta
Na podstawie powyższych informacji planujemy konkretne kroki tego procesu a następnie określamy czasochłonność i koszty migracji.
Przygotowanie sklepu
Staramy się maksymalnie dobrze przygotować sklep, tj. wykonać wszystkie konieczne zmiany przed samym procesem migracji, tak aby był on możliwie prosty, szybki i bezproblemowy. Oznacza to, że przed samą migracją:
- wykonujemy kopię testową sklepu na której pracujemy nad poprawkami przed pracą na sklepie produkcyjnym
- aktualizujemy sklep i jego szablon (tak, są to 2 osobne rzeczy – różnice opisywaliśmy w artykule dotyczącym aktualizacji sklepów Shoper) do najnowszej wersji
- poprawiamy wszelkie źle wykonane modyfikacje i skrypty, tak, aby nie było z nimi problemu po migracji
Dlaczego warto zlecić migrację nam?
- szybszy proces przepięcia się na sklep w chmurze, minimalny przestój w działaniu sklepu
- znacznie mniejsze ryzyko, że coś pójdzie „nie tak” i pojawią się jakieś błędy na sklepie produkcyjnym
- dopilnujemy wszystkie techniczne kwestie, w tym te związane z pozycjonowaniem w Google
- wszystkie migracje do abonamentów Shoper Premium wykonujemy w nocy (po 23:00), także sklep działa już od wczesnych godzin porannych
Jeśli chcesz poznać ofertę na przeniesienie swojego sklepu do chmury – skontaktuj się z nami.