Jeśli wykonujemy większe zmiany w wyglądzie sklepu Shoper, zawsze warto zduplikować szablon i pracować na nim w trybie podglądu. Po spokojnym przetestowaniu wszystkich zmian można bez obaw aktywować szablon, który od tego momentu stanie się widoczny dla wszystkich odwiedzających.
Niestety, czasami zdarza się, że podgląd szablonu nie działa – po kliknięciu na ikonkę lupy przy wybranym szablonie nadal ładuje się aktywny szablon, a nie ten, który chcielibyśmy podejrzeć. Dlaczego tak się dzieje i co wtedy zrobić?
Przyczyna nie działania podglądu zawsze jest ta sama – jesteśmy zalogowani pod innym adresem do panelu administracyjnego (np. adresem technicznym – sklep000000.shoparena.pl lub np. domena z / bez www.), a inna jest główna domena sklepu. Dlatego najlepiej jest, będąc na sklepie, dopisać po domenie głównej sklepu w pasku adresu /admin/, zalogować się i ponownie wywołać podgląd wybranego szablonu.
Tym razem, z całą pewnością podgląd zadziała poprawnie, w czym utwierdzimy się upewniając się, że w prawym górnym rogu prześwituje przycisk „zamknij”, służący do wyjścia z trybu podglądu.